لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
تحلیل سیاه و سفید / نظرات شما در مورد بازی لیون - یوونتوس

تحلیل سیاه و سفید / نظرات شما در مورد بازی لیون - یوونتوس

همانطور که پیش از این در صفحه اینستاگرام یوونتوس دات آی آر توضیح داده بودیم پس از هر بازی ، در پستی اختصاصی با عنوان #تحلیل_سیاه_سفید کاربران اینستاگرام نظر و تحلیل خود را از بازی یوونتوس اعلام خواهند کرد و ما فردای بازی، تعدادی را به عنوان نظرات برگزیده در سایت منتشر می کنیم.

 

به همین منظور تحلیل هواداران و همراهان یوونتوس را پس از پیروزی 0‐1 مقابل لیون فرانسه در لیگ قهرمانان مرور می کنیم:

 

mehdi_juve@:

 

وقتی لمینا در بازی با لیون اخراج شد شاید خیلی از طرفداران یوونتوس یاد بازی سال قبل با گلادباخ و اخراج هرناندز افتادند. بازی که با اون اخراج، یووه ای که تهاجمی بازی میکرد و بدنبال گل بود ناگهان به لاک دفاعی رفت و شاید یکی از دلایل اصلی دوم شدن در گروه همان مساویهای با گلادباخ بود. اما این بازی کمی متفاوت بود، به این دلیل که یووه با تجربه تر از سال قبل، بعد از اخراج بخودش امد. بردن این بازی برای سرگروه شدن در این گروه بسیار مهم بود که بدست امد، اما بقول بوفون باید زیبا بازی کردن را هم در نظر گرفت. شاید مشکل اساسی در وسط میدان باشد، جائیکه نه لمینا و نه هرناندز در نقش رجیستا از خودشان چیز خاصی نشان ندادند و نه در فاز دفاعی نه هجومی کار مفیدی انجام نمیدند. باید به بازگشت مارکیزیو دلخوش کنیم که البته بدرستی الگری فعلا روی او ریسک نمی کند. شاید با شرایطی که تیم دارد خرید بازیکنی مثل ویتسل یا حتی یحیی توره طرد شده از سوی گواردیولا برای یووه در ژانویه از نون شب واجبتر باشد. با بازگشت مارکیزیو و البته خرید ویتسل شاید الگری بتواند با ترکیبی 43.1.2 هم بازی کند. سیستمی که سال اول حضورش در یووه، فینال لیگ قهرمانان را تجربه کردیم. ما با همین بازیکنان لیگ را میتوانیم قهرمان شویم و البته به عنوان سرگروه هم میشود به دور بعد لیگ قهرمانان رسید، اما یکجای یووه میلنگد که باید برای بازیهای حساس دور بعد لیگ قهرمانان درست شود. دقیقا پست رجیستا. شاید بشود تا ان موقع روش تیم را زمانهای به 4.3.3 یا 3.4.3 تغییر داد، تا زمانی که ابزار مورد نیاز الگری از مصدومیت برگردند و خریداری شوند.

 

shayan_dre@:

 

امشب تو بازی با لیون قدرت بدنی هافبك های ما پایین تر بود و اكثر نبرد ها رو لیون پیروز بود تو خط دفاع هم هماهنگی لازم هنوز وجود نداره 5 گل یووه هم 5 بازیكن مختلف زدن كه نه نكته مثبتیه نه منفی اما مهمترین نقص بازی هافبك ها و میانه میدان راجب دروازه بانی بوفون هم كه هیچ حرفی نمیشه زد.

 

ghaneiali@:

 

تحلیل من بیشتر رو خط دفاعی هستش... در حالی که بونوچی بارزالی بن عطیه خوب کار کردند ولی بازی هایی که کیه لینی نیست انگار هماهنگی تو دفاع خیلی کم تر میشه و یووه نباید فقط به بی بی سی متکی باشه و آدم نا خودآگاه به یاد فینال برلین و غیبت کیه لینی میفته میفته.... هم چنین با وجود داشتن بازیکن های خوب در فاز هجومی, بازیسازی, و گلزنی هنوز تیم به شادابیه مطلوبی تو حمله نرسیده و بازیکن ها با هم مچ نیستند (تحلیل برای تیمی هست که میخواد یو سی ال را بگیره) ... نقطه قوت تیم هم بحث روحی روانی تیم هست که اسم یووه بیشتر از آن چیزی که هست, هر تیم مقابلی را به ترس وا میداره... افت و خیز بازیکن ها هم خیلی زیاده و یووه هنوز تیم یه دسته یکی دو سال پیش نشده که امیدورام تا قبل از مرحله حذفی این اتفاق بیفته.

 

dariushorashi@:

 

بازیایی ک من دیدم این فصل اوایل بازی رو با انگیزه شروع میکنیم ک این خیلی خوبه ولی مشکلمون اینجاست اگه تو همون دقیقه های اول نتیجه داد ک میشه مث بازی ساسولو یا دینامو ولی نتیجه نداد مثل همین بازی کلا فروکش میکنیمو تا آخر بازی یه بازی متعادل رو انجام میدیم ک نتیجه بازی برمیگرده به اشتباه بازیکنامون یا خلاقیت فردیشون، جدا از اینکه ب نظرم با شرایط فعلی وسطامون و کمبود خلاقیتشون (بجز میرالیم) این سیستم بکار نمیاد خیلی.

 

1897.arash@:

 

نکته ای که خیلی به چشم میاد ضعف یوونتوس مقابل تیم های فیزیکی هست... عملا هیچ کاری نمیتونه بکنه... این رو رو به روی سویا و همین امشب لیون دیدم که واقعا خط هافبک تیم از کار میفته... آلگری حتما باید به این موضوع فکر کنه چون در ادامه راه با این شرایط قطعا جلوی تیم هایی مثل اتلتیکو با مشکل مواجه میشیم... قرار گیری اورا توی خط دفاع هم جواب نداد امشب و به وضوح مشخص بود که هیچ اشنایی با این پست نداره... البته نباید انتظاری که از bbc با چند سال تجربه بازی کنار هم داریم رو از اورا که اولین بازیش توی این پست هست داشته باشیم ولی واقعا نمایش بدی از خودش به جا گذاشت و حتی توی خیلی از صحنه ها به جای کمک به ساندرو کارش رو دو برابر میکرد... با در نظر نگرفتن بوفون به عنوان یه موجود زمینی قطعا بهترین بازیکن امشبمون الکس ساندرو بود که کلاس تیم رو به تنهایی چند پله بالا برده... البته تعویض هوشیارانه الگری هم نباید فراموش بشه که با آوردن کوارادو سرعتی و تازه نفس و خوش تکنیک دفاع فیزیکی و خسته لیون رو از هم پاشوند و توی چند صحنه با گرفتن خطا سرعت بازی رو گرفت... دیبالا باید از لحاظ روانی توی همچین بازی های خشن و درگیرانه ای خودش رو قوی کنه چون این جور یک سوم توانمندی های خودش رو هم نمیتونه به نمایش بزاره... به نظرم این بازی با وجود مانزوکیچ و کیلینی خیلی راحت تر میتونست دنبال بشه چون استاد بازی های روانی هستن دقیقا کاری که لیون روش برنامه ریزی کرده بود...

 

hossein Radfar@:

 

نکته مهم بازی امشب این بود که یووه نشون داد به شخصیت تیمی بسیار بسیار بالایی رسیده که با وجود ده نفره شدن پا پس نکشید و تمایل به برد رو کنار نگذاشت، و مشخص شد اون چندتا بازی ای که با نواقصی همراه بود فقط یه اتفاق فوتبالی و چه بسا آزمایش تاکتیکی مربیان بوده فورتزا یووه.

 

aminmotamedi@:

 

آلگری اورتودوکس. شاید پیش از این بازی فقط در یک بازی نچندان مهم از لیگ کالچو تو کَریِر مود فیفا 17 در مقابل پاسکارا همزمان از اورا، ساندرو بازی گرفتم. گرفتن چنین تصمیمی حتما ساعت ها تحلیل تیم لیون بوده با در نظر گرفتن یه تحلیل swot خوب از شرایط تیم؛ فُرم کنونی بازیکنان، استراتژی کلی، محروم ها و غایبین، برنامه های آلترنتیو و.... ابتدا که لاین آپ رو از بلیچر ریپورت دیدم با خودم گفتم احتمالا چهار مدافع خواهیم داشت که فول بک ها جلو زنی هم خواهند کرد یعنی اورا و دنی آلوز. این یعنی جز خط حمله که دیبالا شبه تصویری از فالس ناین عقب زن رو خواهد داشت تکلیف خط هافبک هم با لمینا در نقش هافبک دفاعی و خدیرا و احتمالا ساندرو در نقش هافبک های وسط چپ و راست و پیانیچ به عنوان پلی میکر نزدیک دروازه و پشت مهاجمین خواهد بود. اما با شروع بازی شایعه سه پنج دو با حضور اورا در خط دفاع به حقیقت پیوسته بود. این کمی بخث بر انگیز به نظر می رسد. در این حالت اکثر اوقات دنی آلوز و ساندرو به دفاع نیز کمک می کردند. یعنی در آرایش دفاعی شاهد پنج سه دو بودیم و در حالت حفظ توپ سه پنج دو و در زمان حمله شاهد یک سه سه چهار نصفه و نیمه زیرا که آلوز شاید در سانتر کشیدن تبحر ویژه ایی داشته باشد اما امشب اکثر پاس های نیمه اول اش به شروع یک ضد حمله از طرف لیون منتج می شد. پیانیچ قرار بود منبع تغذیه هیگواین باشد اما به شدت مارک شده بود. خدیرا سنگین تر از همیشه حس میشد و احتمالا فیفا دی شاید مصدومش نکرده بود اما قطعا نفس اش را کمی بریده بود. لمینا قطعا روز های خیلی بهتر از این هم داشته. اما به شخصه معتقدم سبک بازی به نوعی بود که قطعا اخراج از یووه غی. قابل باور نبود. صد حمله ها، داور دست و دلباز در کارت دادن و تعداد بسیار زیادی اشتباه از یووه دلایل حرفم است. یووه در شبی که پلن اولش یعنی کات اینساید های دنی آلوز و ساندرو تقریبا فلج شده بود به لطف اخراج لمینا و شوک وارد شده به یووه احتمالا در اثر قانون بقا و زنده ماندن و انباشت شدید آدرنالین در بازیکنان تهیج شده خویش برد. این یک حقیقت است که اجتناب از آن غیر قابل انکار است. وقتی به زعم همه دروازبان تیم شما ام وی پی زمین باشد. این یعنی که شما نجات پیدا کرده اید. از یک پنالتی. از مقادیری گل حتمی. از تعداد زیادی شوت که امشب شاید به احترام بوفون کمانه نکردند و در دستانش آرام گرفتند. تحلیل برد نیز سخت نیست. مزدک هم مثل خیلی از شما دید که دیبالا چگونه ناکام بود. البته که ناکامی او فقط و الزاما گریبان خودش را نمی گیرد بلکه برای جواب باید به یک خط عقب تر نگاه کرد. کوادرادو در یک سیستم مبتی بر ضد حمله های طوفانی به لطف درخشش و استعداد فردیش همانند بازی جهنمی یووه در آرنای بایرن خیلی موثر است.

 

e89e89@:

 

تو شبی که ارزش درخشش بوفون کم از برد برای یووه نداشت، خط میانی ضعیف ترین خط بود. جایی که خدیرا بیشتر از چیزی که در حدش بود نفوذ میکرد و دنی آلوز مجبور بود یکه و تنها سمت راست رو پوشش بده. پیانیچ و ساندرو نیمه اول چند بار باهم همکاری و یک و دو داشتن اما ادامه پیدا نکرد. اما مشکل اصلی درست وسط میدونه. جایی که لمینا توانایی بالایی تو پخش توپ نداره و بونوچی مجبور میشه جور اون رو بکشه پس باید منتظر بمونم تا شاهزاده زودتر برگرده و خدیرا بیشتر تو وظایف دفاعی شرکت کنه. پیانیچ پرتلاش بود زمان رو هدر نمیداد و پاس هاش دقیق بود اما پاس طلایی نمیداد. سلندرو هم با پرس شدید حریف نتونست زیاد سانتر کنه. در کل به نظرم لمینا بعنوان ذخیره بازیکن خوبیه حتی تو سری آ. استورارو بنظرم هم جنگنده تره و هم تو بازی های اروپایی نشون داده قابل اعتماده. فصل پیش جلو بایرن و دو فصل پیش جلو رئال نشون داد فکرش بزرگه و از اسم تیمی ترس نداره.

 

goodoldfootball@:

 

یوونتوس اوایل سعی میکنه گل بزنه کاری که پارسال جلو بایرن کرد چه بزنه چه نزنه بعد چند دقیقه تو دفاع میره و اگه اونجا گل بخوره سخته بخواد برگرده به بازی و تیم هم طوری هست که از نود دقیقه بیشتر شه بازیکنا کشش ندارن و بوفون که نبود خودتون بهتر میدونید چی میشد.

 

ami13akhtiary@:

 

امیدوارم دیگ لمینا رو با لباس یووه توی زمین فوتبال نبینم، خط هافبکمون باید حتما و بدون شک در زمستون تقویت بشه با این خط هافبک نمیشه جلو رفت توی اروپا، واقعا این برد رو بدون شک مدیون عشق جاودانمون هستیم ک گل کاشت تو 38 سالگی، غیر از بوفون ساندرو عالی بود و دنی هم بد نبود و هیگی هم با وجود گل نزدن تو بازی تاثیر داشت و روی گل هم با اون تعویض منطقه عالیش کاملا تاثیر گذار بود، امیدوارم تو بازی های بعدی یووه محکمتری رو ببینیم.

 

شما هواداران عزیز یوونتوس می توانید بعد از هر بازی تحلیلتان از نمایش یوونتوس را در پُست مخصوصی که صفحه اینستاگرام ما با عنوان #تحلیل_سیاه_سفید قرار می گیرد به اشتراک بگذارید تا پس از آن نظرات در سایت یوونتوس دات آی آر باز نشر شود.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: